Unos Računa

Navigation:  Referenca Alata Programa > Računi-Promet >

Unos Računa

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Unos Računa

Izrada Računa za Gosta

 

Izrada novog Računa za Gosta otvara se izborom alata Unos Računa na paleti alata pod grupom Računi - Promet.

Na Glavnoj Alatnoj Traci izaberite Novi Račun

Kreirati će se novi Račun i automatski popuniti neki elementi Računa osnovnim vrijednostima: Šifra Računa, Datum Računa, te neki elementi Računa postavljeni u postavkama programa - Način Plaćanja, Vrsta Računa

 

Prije unosa stavaka Računa obavezno izaberite Gosta sa padajućeg  izbornika ukoliko je gost već uveden u Evidenciju. Ukoliko nemate gosta u evidenciji te želite unijeti novog gosta, izaberite alat Evidencija Gostiju te tamo unesite sve potrebne informacije o Gostu prije kreiranja Računa.

 

Izbornik Datum Avansa vam omogućuje da unesete datum uplate Avansa za rezervaciju te Iznos Avansa, koji kasnije ulazi u krajnji obračun Računa.

 

Ukoliko ste u postavkama programa izabrali samostalni obračun Boravišne Pristojbe, na Izračunu Boravišne Pristojbe dostupan vam je Kalkulator BP. Ovisno o unesenom broju odraslih gostiju i broju djece koji ostvaruju popust u plaćanju boravišne pristojbe, te ovisno o sezoni rezervacija i razredu kategorije turističkog mjesta, izračunava se boravišna pristojba. Više informacija o izračunu boravišne pristojbe pogledajte u zasebnom poglavlju: Ostale Funkcije/Izračun Boravišne Pristojbe

 

Stavke Računa

Stavku Računa unosite tako da redoslijedom izabirete unose sa izbornika unutar grupe Stavke Rezervacije i to slijedećim redom:

 

- Termin OD

- Termin DO

- Smještajna Jedinica (cijene jedinica automatski filtrirane ovisno o sezoni)

Cijena noćenja i Broj noćenja automatski se izračunavaju, te nakon izračuna potvrdite unos stavke na gumb Dodaj Stavku . Stavka Rezervacije biti će dodana na listu stavaka trenutne Rezervacije.

 

       Možete dodati više stavaka na Račun. Stavke Računa se automatski kreiraju ovisno o Sezoni unutar kojih se termini nalaze! Na prijelazu Sezona kreiraju se dvije stavke od kojih svaka stavka sadrži termin unutar odgovarajuće Sezone.

Ovaj postupak omogućuje vama i vašem Gostu uvid u točan obračun cijena noćenja za svaku sezonu, pa nema nesuglasica oko krajnjeg izračuna cijene u Računu.

 

Važno!

Zbog načina obračuna Sezona kod kojih je bitno da je zadnji dan prethodne Sezone jednak prvom danu iduće Sezone, radi pravilnog automatskog izračunavanja noćenja (računaju se noćenja a ne dani!), prilikom odabira zadnjeg dana prethodne Sezone kao prvog dana Rezervacije s nastavkom u novu Sezonu, prva stavka Rezervacije izračunati će se sa nultim vrijednostima za broj noćenja i iznosa Rezervacije.

 

U tom slučaju ovu stavku možete slobodno izbrisati radi redundancije, jer ne utječe na iznos i obračun Rezervacije!

Izabranu Stavku Računa možete obrisati klikom na gumb sa crvenom oznakom Obriši Stavku pored gumba za dodavanja stavke

 

Cijelu Rezervaciju možete obrisati tako da na Glavnoj Alatnoj Traci izaberete Obriši. Da bi spremili promjene izaberite Snimi.

 

Faktor uvećanja cijene

Ukoliko imate potrebu za promjenom cijene Rezervacije (npr. povećanje cijene smještaja zbog manjeg broja dana Rezervacije) u postavkama programa možete uključiti prikaz Faktora Uvećanja cijena koji će se prikazivati na formama Rezervacija, Ponuda i Računa. Faktor uvećanja omogućuje povećanje cijene smještaja u postocima od 0% - 100% za svaku stavku pojedinačno. Popust na Rezervaciju je moguće neovisno naknadno obračunati na cjelokupni iznos Rezervacije.

 

Dodatne stavke Računa

 

Dodate stavke Računa služe za unos dodatnih informacija o uslugama ili proizvodima koje želite staviti u Račun za gosta. Najčešće su to usluge pansiona, polupansiona,  ili pomoćnih ležajeva za gosta.

Sve dodatne stavke se unose iz liste dodatnih usluga koje unosite u predviđenom alatu (Administracija/Dodatne Usluge).

Evidenciju dodatnih usluga možete pozvati preko poveznice "Nova Usluga" na samoj formi za unos Računa, koja će otvoriti formu za unos i evidenciju dodatnih usluga.

 

Postupak unosa Dodatne Stavke Računa je slijedeći:

- Izaberite uslugu sa padajućeg izbornika Usluga

- unesite količinu usluge (količina ovisi o vrsti usluge i načinu obračuna)

- prihvatite odabir klikom na gumb Dodaj Stavku

 

Brisanje Dodatne Stavke Računa vrši se odabirom željene dodatne stavke Računa, te klikom na gumb Obriši Stavku

 

Nakon završetka unosa Računa, na Glavnoj Alatnoj Traci izaberite funkciju Snimi.

 

Izvoz Ili Ispis Računa

 

Račun možete ispisati tek nakon snimanja promjena tako da na Glavnoj Alatnoj Traci izaberete Ispis Računa.

Račun možete poslati direktno gostu putem e-pošte (ukoliko su postavke slanja e-pošte pravilno podešene) odabirom na Pošalji E-Mail nakon čega će program prvo ispisati Račun u PDF format dokumenta te vas upitati za spremanje tog dokumenta, a onda pokrenuti prozor za slanje e-pošte sa dokumentom već uključenim kao prilog e-pošte.

Račun možete Izvesti u neki od ponuđenih formata sa izborom na Format Izvoza u Glavnoj Alatnoj Traci.